si kacak dan si cantik

fobia ke trauma

salam ~

aku pun tak tahu la aku ney sdng trauma atau fobia . knpe ? hari rabu yg lepas aku pg kedai lampu . pg teman kn family umi , alang alang tu cari la jgak lampu utk rumah baru yg kt sg buluh n kt sentul tu . da lame duk kt kedai lampu tu , adk sdre aku pulak lapa kn . scara kebutulan pula sebelah kedai lampu tu ade kedai mamak . so aku bwk la adk sdre aku ney pg makan , pg teman an dy . time tga oder makan minuman . then terdgr bunyi moto 125z kuat gila . mcm nk pecut cmtu lah . aku pun ignore la kn . ingt tkde ape . pastu aku dr suara bdk ppuan kecik dlm lingkungan 13 tahun , dy jeret kt mama dy . dy ckp ' mama! mama! beg mama ade org amek ' ya allah atku pun pnya la terkejut . tetibe teringt kejadian time aku kecik dulu . kne ragut rantai emas pemberian nenek . sumpah sgt gila rantai tu , dy punya loket semua sepesen dgn sepupu lain . bila org lain tgk je , tahu yg kterog ade pertalian darah kn . tp apa kn daya , rantai tu dh kne ragut . bode betul si peragut bode tu ! dh la time tu aku tga main rodablet . naseb baik takde luka . back to the topic , aku teringt time uh ouhh . kesian gila kt budak ppuan tu . mama dy pg mara dy kt dpn org ramai , siap kne maki hamun semua ade lh . biase la , org tga marah kn , ape dy ckp pun kdng2 tak sdr . lps tu aku pun suh adk sdre aku mkn cpt , pastu pg tmpt lain . sbb org kt situ ckp kt area gombak kt taman samudera tu mmng ramai pergut . kepada kaum wanita yg gemar memakai hangbeg tu , hati hati lah yea . malang tidak berbau . lps dr uh aku dgr moto 125z aku jd takut la pulak ouh . dlm otak aku masih terbayang kejadian tu lg .apelah nasib si budak kecik yg kene ragut tu erk . sian dy kn .
THANKS FOR READING